Bila tiba masa itu, aku mohon diberi kan kekuatan


assalamualaikum


Mesti pernah kan meminta pada Allah untuk beri kekuatan dalam hidup ? Kita minta untuk terus kuat mengharungi cabaran yang kita sendiri tak tahu apa akan jadi, sebab masa depan itu rahsia dan ia milik Allah.

Semua yang kita ada sekarang adalah milik Allah yang kekal Abadi. 

Pernah tak dalam banyak2 kekuatan yang kita pinta, kita pinta untuk diri kita kuat dan tabah bila diri kita sendiri mengalami kehilangan orang yang tersayang buat selamanya.

Tahu kenapa aku tulis macam ni, sebab aku terfikir apakah aku kuat bila tiba masa itu ? aku cuba letakkan diri aku dalam situasi hamba Allah yang kehilangan insan yang dia sayang buat selamanya, Allahuakhbar, tak kuat hati ini tak kuat diri ini. Air mata tetap jatuh menitis. Walau sekadar meletakkan diri dalam situasi itu ..

Apa yang buat aku menangis, sebab nya yang pergi itu adalah insan yang terlalu rapat yang terlalu kita sayang.. Jujur kata, mulut kata redha, tapi hati memerlukan masa untuk terima takdir. Sebab suatu masa nanti kita akan melalui saat itu bahkan mungkin insan yang kita sayang melalui saat itu atas sebab diri ini yang dijemput Ilahi terlebih dahulu.

Allah... pilu tak terkira, kekuatan hilang entah kemana, baru sekadar menulis baru sekadar meletakkan diri dalam situasi, bukan tak pernah alami kehilangan nya insan yang tersayang yang pergi buat selamanya. Pernah.

Tapi, cuba bayangkan yang pergi itu adalah insan yang terlampau kita sayang yang hari hari kita hadap . tak dapat bayangkan. Rasanya aku patut berhenti menulis di sini. kenapa ? sebab walau sekadar menulis, tapi fiikiran dan hati terlalu rapuh.

inilah antara kekuatan yang aku pinta, kekuatan untuk menerima setiap yang aku sayang itu pasti akan dijemput Ilahi kerana Engkau lebih menyayangi mereka.

Aku tahu, sampai masa Allah tetap mengambil insan2 yang aku sayang termasuk diri aku untuk rehat selamanya di akhirat sana, untuk menempuh satu fasa perjalanan yang baru di tempat sana.

Aku mohon agar diri aku kuat agar insan2 yang aku sayang juga kuat dan menerima setiap yang tertulis itu dengan penuh berlapang dada dan redha seikhlas nya. kerana aku tahu setiap yang terjadi ada hikmah yang indah yang Engkau janjikan :')


Aku mohon kekuatan daripada mu Ya Allah, Aminn.

- yaya

Comments

  1. Betul...kak PC pun selalu terfikir..."mampukah aku".."bolehkah aku"...

    ReplyDelete
  2. semoga kita lebih kuat menghadapinya.

    ReplyDelete

Post a Comment