Banding kan

by - Sunday, September 10, 2017


assalamualaikum




credit to : twitter @tarbiahsentap

Memang susah sebenarnya nak positifkan diri, tapi kita kena cuba, cuba positifkan diri. Memang kita rasa macam kita sorang lalui masalah tu dan kita rasa macam masalah kita tu berat giler.

Memang betul, BANDINGKAN masalah kita dengan orang lain, ada yang lagi berat dari kita. Ingat satu, Allah memberi kita UJIAN mengikut kemampuan kita. Syukur tau, Allah beri kita kekuatan tempuh ujian dari-Nya. Syukur tau, Allah masih beri UJIAN pada kita, itu tanda Allah sayang. Itu tanda Allah nak kita dekat dengan-Nya.

Walau seberat mana masalah kita, keep on keep try POSITIFKAN diri dan doa yang baik baik dan minta Allah beri kita kekuatan. Amin


Salam petang Ahad
10 september 2017


- yaya rindu nak menulis blog.


You May Also Like

2 Comment

  1. betul tuh, ujian diuji ikut kemampuan kita.

    btw, lamaaa tak singgah sini. cantiknya blog yaya. Kemas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahuakhbar, yaya pn dah lama xblogging ni . hehehe macehhh dear :)

      Delete