Bangla dan Melayu

by - Thursday, April 02, 2015


assalamualaikum


yaya rasa fakta ni memang betul !

sebab kalau masa solat jumaat . ayah cakap saf depan semua mat mat bangla ni . melayu semua habis ke saf belakang . sebab ayah kata bila nak masuk masjid , memang muncul semua mat mat bangla ni . tak tahu laa daripada ceruk mana depa muncul .

yaya akan nampak bila setiap kali solat solat raya ni .

akan selalu nampak bila time raya puasa dan raya haji . semua jubah putih je . sekali tengok tu diaaaaaaa . ramaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sangat sangat bangla bangla ni . fuhhh . sekali terasa macam tu tempat depa pulak . fuhh fuhh

tak semua bangla atau bangsa2 asing ni jahat . tapi disebakan nila setitik rosak susu sebelanga . disebabkan salah sorang rakyat depa buat kerja jahat , habis semua bangsa depa kita pandang jahat .

yela . yaya pun kena ada rasa negatif jugak bila pandang strangerss yang berleluasa kat Malaysia ni ~ 

tapi kenyataaan weh , memang bangla rajin pergi masjid . nak dibandingkan melayu kita . hmm

tempat koranng macam ni jugak ke ? ke macam mana ?


TABUNG SEN YAYA
http://KamaliyaIsmail.sharethisstory.net/my-883438-6730

You May Also Like

14 Comment

  1. memang pun..
    rata2 bangla banyak p masjid tak mcm melayu..Solat Jumaat pun susah nak p

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan . kalau mcm dkt taman yaya ni . rata2 nya muda muda ni suka lepak masa solat jumaat..depa bukan p solat jmaat pun . selalunyaa mcm tu .

      Delete
  2. Btol...setuju...sy mcm kat tmpt sy pun...malu pada diri sendiri...mereka berpusu2 ke masjid. paling ketara solat jumaat, hari raya. Setahu sy mereka juga meraikan hari2 besar dalam kalender ISLAM. Biasa kita ni meraikan bila cuti saje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat setuju dgn apa anis kata tu . kita doakan bangsa melyu kita ni bersama2 :')

      Delete
  3. memang tu memang.. tapi kenot terima.. sebab makin lama makin ramai diorang kat sini.. sampai kita plak doubt.. negara sapa ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak ct . makin membuak2 depa tu . hadoiii .

      Delete
    2. jalan kat jalan tar ngan bukit bintang.. aaaargh !! stress..
      x nampak orang melayu..

      Delete
    3. wooo kat situ memg kak . rasa mcm bahaya je jalan kat situ . pupus abes melayu kat situ ~

      Delete
  4. betul tu. Ingat lagi time terawih ramai bangla pi sembahyang terawih :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. genetik diorang dah berleluasa dah dalam malaysia ni ~ yg ada pasport yg ikot rules xpelah . yg xikot rules yg jd pendatang haram ni xbest ni ~

      Delete
  5. 100 % setuju...sis JM pernah nk singgah kat satu masjid ni...seklai tgk 90 % Bangla..selebihnya Melayu..pastu terpikir..aku di mana eh..msia ke

    ReplyDelete
  6. amek kau. kene satu2.. memalukan je.. ish.. semoga diberi hidayah la :)

    ReplyDelete
  7. Stuju mmg diaorg rajin g masjid ..jln kaki tgh panass jer walaupon masjid tu jauh ..

    ReplyDelete
  8. setuju! diorang lagi ramai.. hmm. apa nak jadilah..

    ReplyDelete