Bangla dan Melayu

by - Thursday, April 02, 2015


assalamualaikum


yaya rasa fakta ni memang betul !

sebab kalau masa solat jumaat . ayah cakap saf depan semua mat mat bangla ni . melayu semua habis ke saf belakang . sebab ayah kata bila nak masuk masjid , memang muncul semua mat mat bangla ni . tak tahu laa daripada ceruk mana depa muncul .

yaya akan nampak bila setiap kali solat solat raya ni .

akan selalu nampak bila time raya puasa dan raya haji . semua jubah putih je . sekali tengok tu diaaaaaaa . ramaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sangat sangat bangla bangla ni . fuhhh . sekali terasa macam tu tempat depa pulak . fuhh fuhh

tak semua bangla atau bangsa2 asing ni jahat . tapi disebakan nila setitik rosak susu sebelanga . disebabkan salah sorang rakyat depa buat kerja jahat , habis semua bangsa depa kita pandang jahat .

yela . yaya pun kena ada rasa negatif jugak bila pandang strangerss yang berleluasa kat Malaysia ni ~ 

tapi kenyataaan weh , memang bangla rajin pergi masjid . nak dibandingkan melayu kita . hmm

tempat koranng macam ni jugak ke ? ke macam mana ?


TABUNG SEN YAYA
http://KamaliyaIsmail.sharethisstory.net/my-883438-6730

You May Also Like

14 Comment