A Moment with Mary !

by - Wednesday, April 08, 2015


assalamualaikum

alhamdulilah , selesai lah meraikan tetamu dari france yang datang kat rumah yaya ni . 

Nama kawan akak yaya ni Mary , dia duduk kat rumah yaya ni 3hari 2malam . Isnin tengah hari sampai . 

First sampai je Mary dekat rumah yaya , yaya dengan mak masih sibuk dengan memasak tengah hari nya . yang pergi ambil Mary ni , bapak dengan akak yaya . Jadi , menu tengah hari tu yaya dengan mak masak kari ikan, ayam masak lada, sambal belacan, ulam pegaga dan ada buah jambu dan pelam lemak . hah gituuuu ye . 

So she said "Good, very nice and sambal belacan is not spicy for me" , 

alhamdulilah dia suka ! yay , 

petang isnin tu kami bawa Mary jalan jalan sekitar lumut dan teluk batik . lagipun petang tak dapat nak jalan lama sangat , panas sekarang cuaca cik kiah oi .

hah gituu panas nya kat teluk batik , hehe


hari kedua , 7/4 kami semua satu family bawak Mary pusing jalan semua dekat pangkor . Lagipun pangkor tu kampung bapak yaya . memang maai sana orang pakat semua kenal laa bapak yaya ni. sampai je , kami semua naik van kawan bapak yaya punya . dia bawak kami pergi singgah kota belanda dulu . lepas tu baru hantar kami pergi rumah mak sedara yaya dekat situ untuk rehat makan solat semua dan lepas tu baru jalaaaannnn !

kota belanda

dah selesai , sambung balik perjalanan pusing pangkor . kami singgah dekat teluk nipah . apa lagi kami pergi naik bot laa pusing pulau area situ . haha . wehhh first time weh yaya naik bot tu . tak pernah2 . haha  ekasited jakun semua ada . haha , untuk naik bot tu , abg spec mata tu kata sorang RM 10 . okay 

atas bot menyel-fie (apa aku buat tah dalam gambar tu ==")
tadaaaaaaa , tu lah dia Mary dari france . dari awal mesti korang dok cari bilaa yaya nak letak gambar Mary . haha . korang pun tahu yaya susah laa nak letak gambar famliy ke sapa ke kan . haha

pendekkan cerita , habis je kat teluk nipah , kami pusing pangkor sampai lah ke petang . pukul 6 naik bot balik lumut dan gerak balik rumah . malam tu kami dinner kat kedai je sebab Mary nak sangat belanja kami semua . Thank You Mary .

dan pagi tadi 8/4 , Mary dah nak gerak naik bas ke KL untuk bercuti dekat KL sehari dan Mary akan teruskan perjalanan ke singapore dan balik ke france balik .

hah gituu lahh weh , kalau yaya nak cerita satu2  memang tak habis3 . haha

This is a great moment to me and family . Thank You for coming here Mary . Glad to see you again !



TABUNG SEN YAYA
http://KamaliyaIsmail.sharethisstory.net/my-883438-6670



You May Also Like

8 Comment