Pernah rasa kuih ni ?

by - Tuesday, December 23, 2014

assalamualaikum

sumber gambar : google

as i know , orang panggil ni kuih jawa right ? tak tahu laa kot ada nama lain . yaya memang tak pernah tahu ada nya kuih ni dulu.

yaya tahu waktu akak ipar yaya beli kuih ni dekat pasar malam giant manjung tak silap yaya masa tu .

yaya tengok kuih ni macam topi , so first first yaya panggil ni kuih topi . then akak ipar kata this is kuih jawa . . rasa dia manis . sedap .

hampa nak rasa ? pi cari kat pasar malam ke , mana mana ke .

cumaa nak tahu jugak kot ada yang tahu kuih ni yang mungkin ada nama lain selain panggil  kuih jawa .



TABUNG SEN YAYA
http://KamaliyaIsmail.sharethisstory.net/my-883438-6336
 

You May Also Like

9 Comment

  1. dlm die gula kan?mak akk baru buat last week [if im not mistaken]. sedappp. akak makan dgn sambal sekali. lg best!

    ReplyDelete
  2. oh lupee. tak silap ni kuih dr sarawak en..? entah ape name die...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh yeke ? tak taw pulak kak dia kuih sarawak ni . hehe . rasa manis3 je . xtaw laa plak ada gulaa ke x dalam dia . hee

      Delete
  3. Macam kuih apam tu ke? Lembut-lembut je rasa die?

    ReplyDelete
  4. kami panggil ni kuih penyaram. hihihi. suka makan yg bahagian tepi tu. rangup! :D

    ReplyDelete
  5. Sedap makan ni sambil minum ngan kopi :)

    ReplyDelete
  6. pernah nampak ni dekat gerai jual kuih..tapi tak tao nama apa hee..macam apam je kan

    ReplyDelete