Tandas dan Bilik Air

by - Thursday, May 22, 2014

assalamualaikum !

Hati hati bila masuk tandas dan bilik air , sebelum masuk tandas atau bilik air tu tengok sekeliling dulu , kiri kanan , atas bawah . semua tengok , dalam lubang tandas pun tengok taw ! Kenapa kena buat macam tu ?
sebab kena buat macam tu , mana tahu kot kot ada binatang macam biawak atau ular masuk bersembunyi  atau tersesat dalam tandas atau bilik air kita . sometimes binatang binatang macam lipas , lipan dan ulat  pun ada kan . kan bahaya tu untuk kanak kanak dan dewasa . 

sumber : GOOGLE

kenapa yaya nak buat entry macam ni ? sebab nya , dalam minggu ni kakak yaya ada cerita dekat yaya situasi yang terjadi dekat tadika tempat kakak yaya bekerja , yang anak murid dia  ni ternampak biawak sembunyi dalam tandas. sembunyi dekat tempat yang orang susah nak nampak tapi nasib baiklah students akak yaya tu nampak . cuba bayangkan kalau budak tu tak nampak , rasanya macam macam boleh jadi . dah laa budak tadika umur sekitar 4 5 tahun macam tu . kan bahaya ! akak yaya kata sampai anak murid dia tu mengigil badan dia nampak biawak yang besar gedabak tu ! The King Of Biawakkkkk ! ishh geli yaya aih . nasib kena pada anak murid dia yang pandai bercakap . kalau kena yang tak pandai bercakap lg . haishhhhh kan susah tu . mana taw kot kot tetiba budak tu pergi dekat biawak tu then nak sentuh sentuh biawak tu . bahayaaaaa sangat bila masuk dekat tadika macam tu ... hish ..dalam tadika semua guru perempuan kan , jadi dengan segera seorang guru ni merangkap kawan akak yaya telefon suami dia untuk minta tolong bawak biawak tu dibuang jauh2 . alhamdulilah tak ada terjadi apa2 ..


sumber : GOOGLE

yaya sejak sejak ni masuk bilik air dengan tandas memang semua sekeliling yaya tengok . yaya suka berjodoh dengan lipas dan lipan . eeeeeeeeee . yaya geli sangat ! balik2 pangil mak mintak tolong bunuh lipas dan lipan tu. haha .  okay foineeeeeeee . geli sangat !

Hati Hati masuk tandas .Masuk tandas dan bilik air buka lampu . hehe .

You May Also Like

26 Comment