Wifi jiran

by - Sunday, January 25, 2015


assalamualaikum

jumaat hari tu anyone ada tengok al kuliyyah tv 3 .

hari tu sesi "soal jawab" bersama ustaz haryanto . 

seorang hamba Allah ni bertanya " apa hukum guna wifi jiran tanpa izin" ? 

ini jawapan nyaa :


 rasanya semua pernah macam ni kan . yaya pun pernah . hehe . tapi wifi tu tak tahu siapa punya . sebab tak ada nama . just nama wifi link apa tah . jadi masa tu tak tahu hukumnya lagi jadi main guna je la 

sekarang ni dah tahu , elak2 kan lah  .

DAN 

diharapkan juga , jiran jiran yang tak letak pasword untuk wifi diorang tu . sila lah letak ye . bagi elakkan kami guna tanpa izin . kan . 




TABUNG SEN YAYA
http://KamaliyaIsmail.sharethisstory.net/my-883438-6090

You May Also Like

6 Comment

  1. Hehehe ada dgr jgak aritu..ya laaa klau kita dah terguna tu tahu tuannya leh la mintak maaf klau tak tahu siapa ..huhuhuhu ..bila dah tahu hukum kena laa ikut hukum jgn buat lagi .

    ReplyDelete
  2. Err...sib baik tak pernah guna. Muahahaa. Selalu curik wifi opis jek. Kui3

    ReplyDelete
  3. ada jugak dengar hari tu. kita guna wifi rumah sendiri aje. plus wifi rumah jiran ada password. heheh

    ReplyDelete
  4. jiran sebelah ada password, memang scha mintak dgn dia. boleh nak bernafas sekejap dlu. hihi

    ReplyDelete
  5. Ya Allah baru tahu. T^T Hm. Tapi mana jiran yang pakai wifi kita tu, saya halalkan. Tak nak sebab benda ni, dia tak masuk syurga.

    ReplyDelete