always in memories .

assalamualaikum .

CLASS OF 5BERSIH 2012 (PURE SCIENCE) SMK AMBROSE
CLASS TEACHER : PUAN LAU MIEW GEE

arghhhhh . rindu zaman sekolah ! miss all of my teacher ! tuu semua dalam gambar tu budak budak kelas yaya . Kami tahun terakhir pakai nama kelas tu 5Bersih , tahun 2013 dah tukar nama kelas 5science1 . semua kelas tukar nama . tak ada pakai bersih , rajin, ikhlas semuaa dah . sebab dulu semua kelas berdasarkan abjad dalam dua perkataan ni "B R I G H T  D A Y" . Di mana kelas pertama nama Bersih , kelas kedua nama Rajin dan diikiuti  Kelas Ikhlas , Gigih , Hormat , Tekun , Dedikasi , Amanah dan Yakin . Tapi kelas yakin masa zaman yaya dah tak ada .tak tahu laa sebab apa .masa zaman akak yaya memang ada kelas yakin ..

paling terharu waktu yaya sakit masa tahun 2012, tahun nak SPM pulak tu sakit nyaa . banyak cikgu cikgu yaya even cikgu cikgu yang tak ajar yaya , banyak bagi yaya semangat untuk bangun balik , untuk jadi yaya yang happy yaya yang banyak cakap dalam kelas macam dulu . Dan terima kasih atas jasa Puan Ramlah Ramli dan cikgu cikgu Ambrose sebab kutip duit daripada setiap cikgu untuk biaya ubat ubat yaya dan perbelanjaan rawatan yaya . Allah , masa tu kelu tak tahu nak cakap macam mana , sebab Puan Ramlah kutip sumbangan tu tanpa pengetahuan yaya dan family , jadi macam terkejut sangat sebab cikgu cikgu sanggup buat mcm ni dekat yaya sedangkan ada orang yang sakit lagi teruk daripada yaya :') Terima Kasih sangat cikgu cikgu semua :') Jadi , yaya tak nak hampakan harapan cikgu2 dan parents  , yaya cuba semangat kan diri yaya untuk buat yang terbaik SPM nanti . sebab hampir 3 bulan tak datang sekolah . jadi agak susah pada yaya untuk ketch up subjek subjek berat macam kimia fizik bio and add maths untuk yaya study mana yang yaya tertinggal . Yaya masa tu more fokus pada 5 subjek teras dan fokus pada addmaths . tiga subjek lagi tu yaya hanya tawakal dan study macam biasa . Sebab masa tu doktor tak bg yaya tekan kan fikiran sebab baru nak sihat ... dan Alhamdulilah dapat capai 5A1C untuk subjek yang yaya fokus tp 3D untuk subjek sains . Tak apa . sekurang2 nya yaya dah usaha ....

dari kiri : dua cikgu cina tu kenal ! tapi lupa nama . sebelah cikgu cina baju biru tu : Arwah cikgu anizah
, cikgu manan, commander hong dan Puan Ramlah Ramli

Tapi , maafkan saya ye cikgu cikgu semua sebab saya masih belum berkesempatan untuk bergerak lebih jauh macam kawan2 kelas saya yang lain . Saya cuba yang terbaik . kesihatan semua ok saya akan sambung belajar , kalau dapat peluang kerja inshaAllah saya akan bekerja :') .. masa yaya dapat tawaran UiTM dulu , yaya pergi sekolah sebab nak bg tahu berita happy ni . Allah , happy sangat sebab cikgu cikgu semua happy yaya dapat . One of my teacher which is Cik Santha tanya "Are you very sure kamaliyatul to further studies here (kedah)?Sure ke awak betul2 dah sihat , saya risau nanti awak sakit , jauh parents awak nak tgk awak .." dan masa tu yaya yakinkan cikgu yaya yang yaya boleh .. and yaa dia bagi semangat suruh jaga makan dan jangan pressure sangat dan so on lah ..

Maafkan yaya ye cikgu semua , Allah tahu yang terbaik untuk yaya , dan yaya akan usaha yang terbaik . dan yaya selalu pegang pada kata kata ni " TAK SEMESTINYA ORG YG TIDAK BERPENDIDIKAN TINGGI TAK BOLEH BERJAYA , TAK KISAH PENDIDIKAN KITA TAHAP MANA PUN JANJI USAHA ITU ADA . ALLAH KNOWS THE BEST FOR ME "


Kesempatan ini , yaya ingin ucapkan SELAMAT HARI GURU :) TERIMA KASIH ATAS SEMUANYA CIKGU CIKGU :') .. Lots of love to cikgu lau,ustazah wan, cikgu suzana,cikgu santha,cikgu ispari,cikgu fizah,cikgu rozita,cikgu nordina,cikgu ernie,cikgu rizal,cikgu latifah,cikgu mat ayuscikgu hazibah,cikgu syulilia, cikgu hashimah, dan arwah cikgu anizah .... serta semua cikgu cikgu smk ambrose dan srk methodist school :)
Love Youu :*

Comments

  1. betul kak. Allah pandang usaha kita. hehe. strive in earnest. yey =D

    ReplyDelete
  2. kak yaya teruskan kuat yee! hehe saya doakan akak terus maju jaya :*

    ReplyDelete
  3. kuatkan semangat yaya,wishing u all the best oke? hehe :D

    semoga kejayaan mengiringi yaya dunia akhirat,amin.

    ReplyDelete
  4. insyallah :)
    Allah sentiasa tahu ap yg terbaik untuk yaya ^_^
    all the best for your life dear :D
    selamat hari guru!

    ReplyDelete
  5. kuatkan semangat..setiap yg berlaku tu ada hikmah yg indah..

    ReplyDelete
  6. Tanpa guru siapalah kita kan? ^^
    Selamat hari guru..

    ReplyDelete
  7. Yaaaa kak yaya. Rindu tu mmg rindu. Ya Allah, semoga Allah permudahkan segala urusan akak ♥

    ReplyDelete
  8. hmm tiba tiba rindu pulak dgn zaman form 5. :( all the best kak :)

    ReplyDelete

Post a Comment